Geplaatst op 12 juli 2018

Tips voor een goede opkomst voor jouw bedrijfsfeest (event)

Als je een bedrijfsuitje organiseert voor je collega’s, wil je dat de opkomst zo hoog mogelijk is. Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan, want vaak kunnen niet alle collega’s aanwezig zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat iedereen verschijnt op het bedrijfsfeest? Hieronder lees je onze tips!

Tip 1: Wensen en behoeften

Voordat je een bedrijfsfeest gaat bedenken en organiseren, is het handig om eerst bij je collega’s te checken wat hun wensen en behoeften zijn. Wat voor soort bedrijfsevent vinden zij leuk? Houden ze van een feest met muziek en dansen of gaan ze liever een activiteit doen? Stel een enquête met relevante vragen samen en laat deze door je collega’s invullen. Op deze manier kan je direct zien wat voor jouw collega’s dé redenen zijn om naar een bedrijfsfeest te komen.

Tip 2: Bedenk een thema

Bedenk voor je bedrijfsevent een leuk thema. Dat doet het altijd goed. Wat dacht je van ‘Proud to be Fout’ als thema of ‘Life is a Beach’, waar alles in het teken staat van zon, zee en strand? Je kan het ook lekker Nederlands houden door te gaan voor een ‘Heerlijk Hollands’ thema. Pas de hapjes en drankje, de aankleding en het entertainment aan op het door jouw uitgekozen thema. Zo kan je voor het thema ‘Proud to be Fout’ een dj inhuren die muziek draait uit ‘Het Foute Uur’ of huur voor het thema ‘Life is a Beach’ een Braziliaanse brassband in.

Tip 3: Prik een datum

Prik een goede datum voor het bedrijfsevent. Hou hierbij rekening met het seizoen, het weer en natuurlijk of er nog gewerkt moeten worden de dag na het feest.

Tip 4: Maak een aantrekkelijke uitnodiging

Het is belangrijk om goed over de uitnodiging na te denken. Het klinkt logisch, maar je wint veel met een wervende en aantrekkelijke tekst. Hoe moeten jouw collega’s zich aanmelden voor het bedrijfsfeest? Is dit heel gemakkelijk via een klik online? Maak het zo makkelijk en snel mogelijk voor de genodigden. Hang tevens posters op binnen het bedrijf, zo worden de collega’s nog meer getriggerd om naar het bedrijfsevent te komen. Vergeet op de uitnodiging niet alle belangrijke informatie te vermelden!

Tip 5: De uitnodiging versturen

Wanneer je een leuk thema hebt bedacht, weet wat voor soort activiteiten er worden gehouden tijdens het bedrijfsfeest en een aantrekkelijke uitnodiging hebt ontworpen, dan kun je de uitnodiging versturen. Digitaal natuurlijk. De timing waarop je mailt is erg belangrijk. Het gebeurt namelijk al snel dat je uitnodiging verdwijnt in de overvolle mailbox van je collega’s. Plan het versturen van je uitnodiging goed. De meeste mensen checken hun mail rond 7 uur ’s ochtends of 8 uur ’s avonds.

Tip 6: Stuur een herinnering

Het kan zomaar gebeuren dat je collega’s vergeten dat er een bedrijfsevent op de planning staat. Daarom is het handig om vlak voor het event een herinnering te sturen via de mail of via een whatsappje. Een herinnering sturen is ook een reminder naar de collega’s die zich nog niet hebben aangemeld voor het bedrijfsevent.

La France helpt

La France kan je bij al deze tips helpen en volledig ontzorgen! Bij ons kun je terecht voor de locatie, maar ook voor inspiratie en natuurlijk de culinaire invulling en alle andere zaken die erbij komen kijken. Neem contact met ons op.

Deel dit bericht
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn